ג'יימסון קאסקמייטס – סטאוט

רשמי טעימה ראשונים בבלוג, וכמו שהגדרתי בפוסט הראשון, רשמי טעימה יהיו של מוצרים שניתן למצוא בקלות בחנויות ברחבי הארץ . נתחיל עם ויסקי די בסיסי, אבל עם טוויסט : ג'יימסון מסדרת קאסקמייטס – סטאוט – מוצר די חדש על המדפים בחנויות הויסקי בארץ.

כולנו מכירים את ג'יימסון – ויסקי פופלרי מאוד,קל לשתייה, ולא מאוד מורכב, שנמזג בצ'ייסרים בבארים רבים בארץ. הפעם יש לנו פה עניין עם ג'יימסון עם טוויסט קטן – הויסקי פה שהה בחביות שבעבר שימשו ליישון בירה מסוג סטאוט.

הסיפור מאחורי זה חביב : שיתוף הפעולה במהדורת ג'יימסון קאסקמייטס נוצר בשנת 2013, כאשר המאסטר-דיסטילר של ג'יימסון, בריאן ניישן, ומנהל מדעי הוויסקי, דייב קווין, פגשו לראשונה את מייסד ומנהל מבשלת פרנסיסקן וול, שיין לונג, בבר בקורק. בכירי ג'יימסון הסכימו להשאיל מספר חביות של ג'יימסון למבשלה על מנת לגלות את ההשפעה שלהן על בירת סטאוט אירית. כאשר החביות הספוגות בבירת סטאוט הוחזרו למזקקת מידלטון, דייב קווין מילא אותם מחדש בוויסקי אירי של ג'יימסון, כך בעצם נוצר הוויסקי המדובר –  ג'יימסון קאסקמייטס. צירפתי סרט קצר שמסביר טיפה יותר ובצורה נחמדה את תהליך יצירת הויסקי ..

אני מניח שבריין ניישן רצה לקבל טעמים משלימים מהסטאוט : קקאו, שוקולד ומעט מרירות. סה"כ רעיון מעניין. יישון ויסקי בחביות בירה אינו משהו חדש שטרם נוסה , וגם ההיפך יישון בירה בחביות ויסקי נוסה בעבר על מספר מבשלות. יהיה מעניין אם כן לראות את ההשפעה על הנוזל שזוקק במידלטון. נטעם?

ג'יימסון קאסקמייטס , 40% , 120 ש"ח

אף:  מתחיל קצת ספיריטי , אחרי כמה דקות מנוחה קצת מתעגל… מתקתק עם פירותיות עדינה, קצת תפוח ואולי פרי הדר, וניל ,עץ אלון ורמזים לשוקולד , ממש בקטנה.

פה: עקצוץ אלכוהולי (גריין צעיר), גלידת וניל, פירות (תפוח , אגס), מרירות עדינה (עץ, או כשות?) , שוקולד מריר, עץ קלוי.

סיומת: שוקולד, ומעט תבלינים, קינמון ושוב מרירות עצית.

לסיכום:סה"כ מדובר על ויסקי נגיש וקליל, אל תצפו לשינוי של 180 מעלות מהקו הג'ימסוני הרגיל, אבל יש כאן אולי טיפה יותר שוקולדיות ומרירות, שניתן לייחס לחבית הסטאוט. בכל אופן ההשפעה די עדינה, ומשתלבת לא רע בכלל. ויסקי די בסיסי, ואל תצפו למשהו חדש ומאוד שונה. חובבי ג'יימסון ישמחו לגלות עוד פן נוסף. מוצר חביב אם כי לא פורץ דרך.בכל מקרה יפה לראות איך יצרני ויסקי מנסים ליצור מוצרים חדשים ולא קופאים על השמרים עם נוסחה ידועה ומוכרת.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *