סקאליוואג 13 שנה ( שרי) – דאגלס ליינג

אם אתם קוראים את קבוצות הויסקי בפייסבוק שלי (קהילת הויסקי של ויסקי ישראל, ואוהבי אלכוהול שגם מבינים בזה, מתנשאים ועילאיים) אתם ודאי יודעים שהשבוע התחיל יבוא מסודר של המבקבק העצמאי דאגלס ליינג לישראל [על ידי אתר SIPIL ], כרגע ניתן לקנות משהו כמו 10 לייבלים שונים של המבקבק הנחמד הזה, ובימים הקרובים אפרסם כמה וכמה רשמי טעימה של הבקבוקים שהגיעו לארץ, חלקם טעמתי בעבר וכתבתי עליהם באנגלית (פה) וחלקם טרם.

לא יודע למה בחרתי דווקא בסקליוואג 13 שרי, אבל מזמן רציתי לטעום ולכתוב עליו, והנה הזדמנות פז. לכל מי שלא מכיר את הסקליוואג, זהו ליין של בלנדד מאלטים (כלומר, ערבוב של סינגל מאלטים ממספר מזקקות ) מאיזור ספייסייד שבסקוטלנד. נכון לעכשיו ניתן להשיג את המקורי, את גרסת חוזק החבית ואת ה 13 שרי שהוא הראשון בתת הסדרה שלו שזוכה לציון גיל (השאר NAS – או ללא ציון גיל). על הבקבוק תוכלו לראות את האיור של כלב הפוקסטרייר של המשפחה, שנתן את ההשראה לסדרה. כמובן מדובר פה על ויסקי ללא תוספת כרמל (צבע) וללא סינון בקירור מה שמשאיר לנו יותר ארומות וטעמים – הויסקי בצורתו הטבעית (למעט דילול במים – שכן נעשה פה). שנטעם?

סקליוואג 13, 46% אלכוהול, 330.00 ₪ (סיפיל

אף:  יש לנו פה הרבה שרי וזה מורגש מאוד : האף עשיר עם פירות יבשים מושרים בליקר, הרבה צימוקים ועוגת פירות יבשים וויסקי. מאוד מתוק ועשיר , ריבתי (בעיקר ריבה של פירות אדומים ודובדבנים בשלים), רמזים לשוקולד ,וניל וקינמון, וממש טיפה אבקת שריפה (השפעה של חביות השרי, לא מפתיע).

פה: ממשיכים עם הקו של השרי הכבד, עשיר , תבלינים (קינמון,אגוז מוסקט, וטיפה גינ'גר), הרבה סוכר חום, פונדנט שוקולד, וריבת שזיפים ודובדבנים שחורים. עשיר, מתוק,ומתובל, יש גם עץ שמתחבא מאחורי כל הפרי.

סיומת: שוקולד חלב, מוקה, קינמון ועץ.

 

לסיכום:

אחלה של ויסקי, במיוחד לחובבי השרי, טעים, נגיש, וכייפי ודורש עוד דראם נוסף.לא מתחכם מדי, לא מלוכלך מדי, מינימום גופרית. יופי של טייק על הסקליוואג המקורי. 330 ש"ח (והנחה נוספת לחברה הקבוצה)  -לא רע בכלל.

ניקוד: 85/100

לחיים!

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *