ביג פיט גרסת XMAS 2017

קריסמס ממש כאן, וכמיטב המסורת מבקבקת חברת דאגלס ליינג, את גרסת הקריסמס שלהם לבלנדד מאלט המפורסם והאהוד – ביג פיט. מה מיוחד בה? אז ככה, זו גרסא יותר עוצמתית, בחוזק חבית שעדיין כוללת מאלטים מארדבג, קולילה, בומור, וגם קצת פורט אלן, וכל זה ב 54.1% – לא לבעלי הלב החלש, ולא לאלו שסולדים מכבול צעיר ובועט. השנה מגיע הבקבוק ביבוא רשמי של SIPIL והוא הסנונית הראשונה מכמה וכמה בקבוקים מעניינים שהולכים להנעים לנו את החורף (בהנחה שיהיה חורף..). קדימה, נטעם?

ביג פיט קריסמס,  54.1% , מחיר: 330 ש"ח

אף: לא מפתיע, יש לנו פה ערבוב של מאלטים די צעירים ובועטים, מלאי כבול ועזוז. כבול , מנטה, חבל מצופה זפת של סירות דייג, רסס ים, עור, אגס ותפוח, אבל גם יופי של מתיקות ונילית עדינה, שמאזנת את כל הפלפל, והכבול , היוד והמלח.

פה: הרבה מאוד חריפות בפתיחה, שילוב של האלכוהול והעשן – פלפלי ומתובל לגמריי. יש הרבה וניל, וקפה מוקה, מרירות נעימה שמאוזנת על ידי מתיקות של בצק סופגניות (מישהו אכל פה יותר מדי סופגניות השנה – מודה!) , עשן מדורה נעים, עץ אלון קלוי, ועור עם רמזים קלים ליוד. תוקפני אבל קרמי מצד שני. שילוב נחמד של מלח ים ובצק מתקתק, מאוד שמנוני בפה, וגוף מלא (רק היום דיברנו על זה בקבוצה).

סיומת: ארוכה מאוד, מרירה, ומעושנת, מדורה שהולכת ומתרחקת, אפר, אדמה, וקצת אגוזים קלויים.

סיכום:

סה"כ יופי של ויסקי, בדיוק מה שציפיתי שיהיה. אני מאוד אוהב את השילוב של העשן הסמיך, הכבול והמתיקות הונילית והבצק המתקתקת של הסופגניה. אידאלי לערב קר, במרפסת, עם חברים ובשר. ממש כך.

לחיים!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *