רמת הגולן סינגל מאלט חבית מס. 10 (חבית אקס-גולני)

לפני כחודשיים סיקרתי פה את הביטוי הראשון בן השלוש שהוציא דייויד ציבל ממזקקת רמת הגולן, בחבית יין, ואתמול בוקבקה חבית נוספת , שנייה במספר. הפעם מדובר על חבית ששהה בה לפני כן ויסקי 'גולני' שהוא בעצם ויסקי שגם אותו מזקק דייויד, שעשוי מתערובת של חיטה, ושיעורה מולתתת.  בדומה לבקבוק שעבר, גם פה יש לנו שני סוגי מוצרים : הראשון בקבוקים בחוזק חבית של הויסקי הנ"ל בחוזק של  62.1 אחוז (40 בקבוקים בלבד, מחיר 480 ש"ח), ואילו יתרת הויסקי מבוקבק בחוזק של 46%, ממנו ימכרו 295 במחיר של 380 ש"ח. הויסקי זוקק בינואר 2015 ובוקבק בינואר 2018 (אמש),  וכאמור, המכירה החלה היום.

חבית הגולני, החלה את מסעה כחבית את אמריקאי חדש, שנחרך, ולאחר שלוש שנים בחבית עומד חלק המלאכים (ANGELS SHARE) על 19%. מעניין יהיה לראות איך שונה פרופיל הויסקי הזה מחבית היין, וכמובן, מה עשו לו 3 שנים של יישון ברמת הגולן. אני טעמתי את גרסת חוזק החבית.

רמת הגולן, סינגל קאסק  אקס-גולני, 3 שנים, חבית #10 , 62.1%, 480 ש"ח, 40 בקבוקים

אף: מתקתק ודי עצי מההתחלה – קרמי עם וניל עשיר, עלי ורדים,מנטה וקרמל, העץ מאוד בולט, וניכר שהחבית היתה מאוד פעילה. אחרי כמה דקות עולות גם ארומות של מחסן אפל ולח, עץ חדש, ונסורת, קוקוס ושוב עוד עץ- חבית אמריקאית אמרנו?

פה:  מכה של טעמים, וכמובן החוזק האלכוהולי משחק פה תפקיד ראשי. הרבה מאוד פלפל שחור גרוס טרי, צ'ילי מתקתק-חריף, שמנוני ומלא.  המון וניל, וקוקוס. גם בננה לא בשלה,וסוכריות קרמל לצד רפרפת וניל,ותבלינים (אבקת ג'ינגר, ציפורן, קינמון). כאמור: הרבה עץ, ונסורת. מאוד עצי בהתחשב בגילו הצעיר.

סיומת: סיומת יבשה יותר, עץ, שוקולד חלב עם מילוי רום, תבלינים וסירופ אגבה.

סיכום: ללא ספק מדובר על ויסקי עם נוכחות. הטעמים מודגשים, פה מלא, והחבית ניכר בה שהעבירה המון טעם לתזקיק מהלך שלוש השנים הקצרות. לטעמי יש כאן השפעות חזקות מדי של העץ, והייתי שמח לראות טיפה יותר איזון של הטעמים. עם קצת מהילה במים אפשר להשיג טיפה יותר איזון, ויש הרבה מה למהול, בחוזק כזה.

סה"כ ויסקי מהנה, וטוב יותר מקודמו אני חושב, אשמח לטעום ויסקי דומה מחבית REFILL עם טיפה פחות השפעה, זה יהיה מעניין מאוד. המחיר לא זול, אבל המלאי מאוד מוגבל, ודי ברור שהויסקי ימכר טוב. נמשיך ונעקוב אחרי המוצרים המעניינים שמוציא דייויד.

המוצרים זמינים כאן מהיום, למעוניינים. מהרו..

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *