טעימת הויסקי העיוורת BTC-IL 2018 – הגיע הזמן

אם אתם עוקבים אחרי הקבוצה (אוהבי אלכוהול מתנשאים ועילאיים – ואם לא הצטרפו!) ודאי ראיתם שהשבוע אנחנו משיקים פעילות טעימה עיוורת יחודית ומתנשאת להפליא – טעימת הויסקי העיוורת או איך שאנחנו קוראים לה BTC-IL. בעבר אורגנה טעימה כזו על ידי פורום אלכוהול בתפוז (על ידי אסף, שהפעם גם משתתף בתחרות שלנו!), וזכתה להצלחה כבירה. לפחות אני מאוד נהניתי להשתתף בה לפני שנתיים.

קצת רקע: הטעימה שלנו מבוססת על יוזמה דומה של מועדון הויסקי ההולנדי שנקרא Usquebaugh Society, שמארגן מדי שנה במהלך חודש נובמבר טעימה כזו.

הרעיון הוא לטעום בצורה עיוורת ויסקי במשך כמה שבועות, ומדי יום לנסות לנחש במה מדובר : איזור ויסקי , אחוז אלכוהולי , גיל (פרמטר חמקמק), וכמובן, למייטבי הלכת והמזל , באיזו מזקקה מדובר. כל מה שנטעם יהיה רק סינגל מאלט סקוטי,מיושן וזאת על מנת לצמצם את אפשרויות הניחוש (שגם ככה הנן רחבות).

הניקוד ייתקבל לפי הפירוט הבא:
עבור ניחוש מזקקה (ואיזור כמובן) נכון – 40 נק'
עבור ניחוש נכון רק של האיזור – 20 נק' (בכל מקרה לא מקבלים 60 נק'. זה או 40 על ניחוש מזקה, או 20 על ניחוש איזור בלבד)
עבור ניחוש גיל מדוייק – 40 נק', כאשר ינוקו 10 נק' עבור כל שנה הפרש, למעלה ולמטה.
עבור ניחוש חוזק אלכ' מדוייק – 20 נק', כאשר תנוקה נק' אחת עבור כל הפרש של 0.1% מהחוזק הנכון, למעלה ולמטה.

כלומר, תמיד כדאי לנחש אם לא בטוחים, כי לא חייבים לפגוע בול, אלא אפילו לייד (בגיל, חוזק וכו') על מנת לקבל נקודות. ודווקא שם אפשר לזכות בנקודות רבות.

אגב, התחרות איננה תחרות של מקצוענים, אלא של חובבי ויסקי, כמוכם, ולדידי יש כאן יתרון מרובע:

  1. היכולת לטעום 23 ויסקים שונים, מאיזורי ויסקי שונים, בפרופילים שונים, וכנראה גם רבים מהם שטרם טעמתם. מה שאתם משיגים כאן זו היכרות עם הרבה מאוד ויסקי שאילולא הפורמט, הייצם מגיעים אליו אולי בשלב מאוחר הרבה יותר, ואולי כלל לא.
  2. טעימה עיוורת זו חוויה שונה לגמריי מטעימה רגילה, החושים עובדים אחרת, וכל מה שחשבתם שאתם יודעים על ויסקי מוכר , יכול להראות אחרת כשאתם טועמים אותו בלי מידע קודם, ובלי דעה קדומה. ראיתי לא אחת אנשים ששותים ארדבג 10 יום אחר יום, ובטעימה עיוורת, לא הצליחו לזהות שמדובר על הויסקי הכה מוכר שהם חובבים, למשל.
  3. עניין כיף ואדרנלין – טעימה עיוורת זו חוויה אינטנסיבית וסוחפת, במיוחד שהיא מלווה בחברים, ובתחרות ספורטיבית כמו פה. היא מוסיפה המון פלפל לחיים, וכל ערב הוא מערבולת של רגשות, תקוות וכמובן חוויות. אנשים פותחים קבוצות של דיון לגבי הויסקי של הערב, ניחושים עולים לאוויר, וכמובן, לאחר הגילוי, השיח נמשך וימשך בקבוצת הפייסבוק.
  4. אחרון ולא חביב – הפרסים. תמיד כיף לזכות, ותמיד כיף לקבל פרסים, ופה יהיו כמה וכמה פרסים מאוד שווים.

ניסינו ליצור תמהיל של בקבוקים מעניינים – חלקם זמינים בארץ וחלקם זמינים רק בחו"ל , כאשר מבחינת ההצע יהיו גם בקבוקי מזקקה (OB) וגם מבקבקים עצמאיים (IB) כך שבטעימה יהיה מעניין גם למנוסים יותר וגם מנוסים פחות, ובטוח שהטועמים יצאו נשכרים מבחינת חוויות הויסקי שלהם, ואוצרות חדשים שיגלו במהלך הטעימה.

אז זהו, מקווה שתצטרפו למסע, זה הולכת להיות חגיגה מטלטלת, וכייפית לגמריי. גם אם אתם לא מומחי ויסקי, יש לכם המון מה ללמוד ולהנות בפעילות, והיא איננה בגדר טעימה למיטיבי לכת, בלבד. ממש לא.

נתראה במרץ, ובינתיים אתם מוזמנים לשריין לכם ערכת טעימה : בקישור הזה!

קדימה, ובהצלחה! יהיה פאן.

* חשוב מאוד לקרוא את התקנון המפורט לפני התחלת התחרות. יש שם מידע שחשוב שתדעו לפני שתנחשו, והמידע הזה שווה לכם הרבה נקודות.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *