תזקיק חדש בארצנו – Brewer’s Gold

לא בכל יום מושק תזקיק חדש בישראל, וזו סיבה נהדרת  לפוסט חדש.

ובכן, על מה מדובר? בגדול אפשר להגדיר אותו כבירה מזוקקת, בדומה למה שראינו במוצרים של מזקקת רמת הגולן של דוד ציבל. מה ששונה הוא שכאן בניגוד לשתי הבירות המזוקקות והמיושנות בחביות אלו או אחרות של מזקקת רמת הגולן , בחרה חברת טמפו ללכת על תזקיק ניו מייקי שלא שהה בחבית כלל וכלל. בחירה לא שגרתית ודי "אמיצה" יגידו אחרים, מאחר וניו מייק או תזקיק אינו סגמנט פופלרי בארצנו, וגם לא ממש בעולם. אמנם תזקיקים "לבנים" כגון ג'ין, וודקה וכדומה נמכרים יפה, אך לניו מייק אין את ארומות התבלינים הבוטנים של הג'ין, ומצד שני, הוא אינו ניטרלי בטעמו כמו הוודקה. מניח שהם מכוונים לשוק המיקסולוגיה והקוקטיילים, עם קריצה לחובבי תזקיקים שבא להם קצת גיוון. בכל אופן מדובר על מוצר שזוקק בכמות קטנה, סה"כ 1881 בקבוקים של חצי ליטר שמזכירים מאוד את בקבוקי הJENEVR או ה KORENWIJN ההולנדים.

הזיקוק עצמו בוצע במזקקת MILK & HONEY התל אביבית, כלומר זיקוק דודי, כפול.

הבסיס לתזקיק היא בירה "גולדסטאר" הותיקה והידועה. לא אחת מהבירות המעניינות בעולם, אבל כחומר גלם – הינו יותר  מראוי  לזיקוק, על כך אין עוררין. יש כאלו שיעירו שלא מדובר על הבירה  הכי איכותית שניתן למצוא בארץ, ואני נוטה להסכים. אולם, עם על הרגשות המעורבים שיש לי כלפי גודסטאר, החלטתי לטעום את התזקיק ללא דיעה קדומה, או לפחות לנסות.

גולדסטאר ברואר'ס גולד , 43% , 150 ש"ח

אף: האף עדין מאוד וניו מייקי קלאסי, פירותי ורענן, עם תפוחים אגסים והרבה ממתק בננה (בננית למי שמכיר), קצת מסטיק של פעם, ואלכוהול. די עדין ועגול, זיקוק טוב כפי שניתן לצפות מהחבר'ה במילק & האני.

פה: הפה קצת יותר מלא מהאף: עקצוץ של אלכוהול לפתיחה ואז  שוב פירות, טיפה מרירות (לא יודע אם זה מהכשות), שנפאס אגס, קליפות אשכולית, ותבלינים, רמזים לבצק מתוק.

סיומת: קצרה-בינונית עם קליפות הדר, מרירות נעימה ותפוח.

סיכום:

סה"כ מדובר על ניו מייק עדין וטיפה'לה מריר, עם הרבה פרי באף,בפה ומרירות שמאזנת את המתיקות הכה אופיינית.  לא יודע בדיוק למי מכוונים כאן אנשי טמפו , אבל לא רואה את עצמי לוגם את התזקיק הזה על בסיס יומי. זה נחמד כקוריוז, או כתזקיק שיכול להוות אפריטיף, וכמובן מניח שבעיקר לקוקטיילים ומיקסים. המחיר כ- 150 ש"ח לבקבוק של 700 מ"ל גם אינו זול במיוחד.

ניתן לרכוש ברשת חנויות האלכוהול הרמיטאז' וברים מובחרים.

 

 

 

2 thoughts on “תזקיק חדש בארצנו – Brewer’s Gold”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *