קילכומן סינגל קאסק חבית 180 פיניש מדירה (HOLYDRAM)

לאחר ההצלחה של הבקבוק הקודם שלנו (צוות HOLYDRAM) שבוקבק מחבית בודדת של אינצ'מואן 2004 (עליו כתבתי כאן), שאזלה מהר מאוד, היה זה רק טבעי שיבואו עוד אחרים אחריו. היום אני שמח להציג לפניכם את הסינגל קאסק החדש שלנו: קילכומן פיניש מדיירה.

את מזקקת קילכומן אין צורך להציג: מזקקה צעירה אבל מצויינת שהוקמה בשנת 2005 ומאז מזקקקת ויסקי נהדר,צעיר וכבולי בחווה קטנה על האי איילה. קילכומן היא אחת המעניינות על האי איילה, ולו בגלל שהיא מזקקת-חווה  (במתכונת של מזקקות עבר) והיחידה שמבצעת את כל שלבי עשיית הויסקי לוקאלית במזקקה: מגידול השיעורה (זו חווה לעצם העניין,עם שדות וכלים חקלאיים), דרך הלתתה על רצפת הלתתה מסורתית, דרך זיקוק, יישון ובקבוק (יש להם קו בקבוק במזקקה).

אני חובב של המזקקה מלגימה ראשונה עת טעמתי את הויסקי הראשון שלהם, מתישהו ב 2008 ואין צורך לציין שמאוד שמחתי שניתנה לנו האפשרות לבחור חבית ולבקבק אותה בחוזק חבית, עבור השוק הישראלי, לראשונה.

בחיפושנו אחר חבית , טעמנו כמה ולאחר לבטים לא קלים (היו גם חביות אחרות מעולות שהתמודדו מולה) החלטנו על חבית מס' 180, שמולאה ב 12.4.2012 ובוקבקה ב 14.2.2019 . הויסקי שהה בחבית ברבן מילוי ראשון רב התקופה, ועבר פיניש קצר של 5 חודשים בחבית מדיירה מילוי ראשון גם כן. מדיירה הינו יין מתוק מחוזק, מה שנותן לויסקי מתיקות, ארומות של פרי וכמובן צבע משגע! את החבית כאמור בקבקנו בחוזקה הטבעי ללא סינון בקירור, סה"כ הפקנו 257 בקבוקים שכולם יגיעו לארץ.

קילכומן סינגל קאסק 180, פיניש מדיירה, 56.3% , 480 ש"ח

אף: פותחים עם הרבה עשן מתקתק, ופרי מסוכר, אפרסקים אפויים וגרידת תפוז, יש גם רמזים לאדמה, ותפוז דם בשל, שמשתלב נהדר עם העשן האופייני לקילכומן.

פה: שילוב נפלא של פרי אדום, תפוזי דם בשלים, ועשן, כבול וקצת רסס מלח, פלפל ותבלינים. למרות שמדובר על ויסקי כבולי ביותר (50 PPM) קל ללגום ממנו מאוד אולי בגלל השפעת המדיירה.

סיומת: שוקולד מריר, עלי טבק, מתיקות והרבה עשן, וצ'ילי.

סה"כ יופי של קילכומן, לא מאוד סטנדרטי. העשן והכבול שם, אבל המתיקות מאזנת אותם יפה, ליצירה של ויסקי מורכב, מעושן ובועט, אבל עם טוויסט מעניין. אהבתי אותו מטעימה ראשונה, והוא עדיין מצוין בעיני.

ניתן להשיג במכירה מוקדמת אונליין בקישור הבא בלבד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *