ויסקי חדש במחוזותינו : אברלור 14 Aberlour

למרות שחם ולא תמיד בא לשתות ויסקי בקיץ, מגיעים אלינו כמה ביטויים חדשים אותם אסקור בשבועות הקרובים. הראשון מביניהם הוא אברלור 14. אברלור איננו חדש בארץ, אבל הביטוי הזה כן : מדובר על סינגל מאלט ממזקקת אברלור שבספיסייד המיושן 14 שנה במיקס של חביות שרי אולורוסו וחביות אמריקאיות ממילוי ראשון ומכאן הכיתוב על התווית : Double Cask Matured.

יישון במיקס חביות אמריקאיות ואירופאיות שהכילו שרי בעבר איננו משהו חדש או מיוחד שלא ראינו לפני, אבל השילוב מאפשר לנו לקבל את הטוב משני העולמות : מתיקות ושוקולדיות עם נגיעות פרי אדום מהשרי וכמובן וניל, תבלינים ומתיקות מהחביות האמריקאיות.

הויסקי עצמו מבוקבק בחוזק של 40% , שהינו המינמום לבקבוק ויסקי סקוטי (בהחלט היה מתבקש לפנק קצת יותר בחוזק של 46% או יותר בהתאם לטרנד הנוכחי, במיוחד אחרי מתיחת פנים – קצת מאכזב אני חייב להודות) , ומתומחר ב 300 ש"ח כמחיר המומלץ לצרכן – כך שאני מניח שתוכלו לרכוש אותו גם עם עודף מ 300 במבצעים. אברלור עשו עבודה יפה של מיתוג מחדש והבקבוקים החדשים שלהם נראים ממש יפה, מרשימים ומעוצבים למשעי.

שנטעם?

אברלור 14, דאבל קאסק , 40%

אף: האף מתקתק עם וניל שבולט מייד – וזאת לצד שוקולד חלב, דבשיות מסוייימת וכן רמזים לפרי אדום בשל (דובדבנים בעיקר) , הדריות מסויימת (בעיקר תפוז בשל) וטופי.

פה: הפה מתקתק וקרמי עם קרמל, לצד פרי אדום בשל בשילוב שזיף בשל, שוקולד מריר וחרפרפות נעימה של פלפל שחור וג'ינגר. לאחר זמן מסוים ניתן גם לחוש בתפוח עץ מקורמל, ושוקולד עם מגע תפוז.

סיומת: סיומת בינונית מתקתקה ,מרירה ומתובלת, שוקולדית עם נגיעה של פירות יבשים.

לסיכום: מדובר על ויסקי נעים עגול וכייפי לשתיה, האף מזמין, והמתיקות והתיבול הולכים יפה יחד. מאוד נגיש, מתקתק ושוקולדי ודי מתחנף, מה שיגרום לחובבי וויסקי מתחילים לאהוב אותו בקלות. ילווה נהדר גם קינוחי שוקולד, או עוגת פירות ויכול גם להשתלב טוב מאוד בקוקטייל. בהחלט תוספת ראויה להיצע הסינגל מאלטים בקבוצת הגיל שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *