תזקיק בירה מיושן – Brewer’s Whisky גרסת OMG

אפשר להגיד הרבה דברים על דייויד ציבל (מייסד מזקקת רמה"ג) אבל להגיד שהוא שוקט על שמריו, לא ממש תוכלו. הבחור עסוק בהוצאת מוצרים חדשים, יוזמות חדשות ובכלל כל הזמן, פצצת אנרגיה שיורה לכל הכיוונים (ג'ין, אסבינת, ומה לא). והנה עוד אחת מרעיונותיו קורם עור וגידים.

לפני כמה חודשים טובים סיקרתי את הגרסא הראשונה של התזקיק הזה, שיושנה בחביות גולני והתבססה על בירת בזלת AMBER .הגרסא הנוכחית היא "שכלול" או תוספת של הגרסה ההיא, ששהתה פרק זמן נוסף של 7 חודשים בחביות OMG.

חביות OMG הן חביות שבהן שהה ויסקי גולני של מזקקת רמת הגולן, ונשלחו למבשלת בירבזאר לשם יישון בירה שלהם באותו השם (OMG) , יישון בירה בחביות ויסקי אינו דבר חדש, אבל פה יש לנו משחק נוסף, כי החביות הללו שבו למזקקת רמת הגולן, ובהן בחר דייויד ליישן את התזקיק המדובר לעוד 7 חודשים. החביות שחזרו מהמזקקה טופלו באופן שונה: חלקן נשטפו בצורה מלאה, חלקן נשטפו קלות, וחלקן רוקנו  משאריות מהבירה אבל לא נשטפו כלל וכלל.

בגדול אנחנו מדברים על פיניש נוסף של כמה חודשים בחביות נוספות, ומעניין איך תהיה ההשפעה של עץ נוסף ( אמנם לא עץ חדש) על התזקיק שהיה לא בכלל בגרסא הקודמת, רענן וכייפי. שנטעם?

 Brewer’s Whisky OMG

אף: מתיקות דבשית נעימה לצד כשות, עץ ומעט אקליפטוס ופרחי בר. עץ קלוי, שמודגש יותר מאשר בגרסא המקורית. סה"כ אף כייפי וריחני מאוד.

פה: שוב מרירות כשותית נעימה, קליפות תפוז בשוקולד, הרבה מאוד עץ הפעם, מריר, וטאניני, ציפורן, ורמז לכוכב אניס, יבש לקראת הסוף, והמתיקות באה בגלים ומחליפה את המרירות וחוזר חלילה.
סיומת: עץ מריר, כשות, ציפורן ושוקולד תפוז.

בשתי מילים:

שוב, מדובר על יופי של תזקיק, אם כי לטעמי חודשי היישון הנוספים בעץ גרעו מעט מהפרחוניות והרעננות שהורגשה בגרסה הקודמת, וזאת אני אומר בתור אחד שמאוד מאוד אוהב עץ בתזקיקים שלו. המרירות טיפה'לה יותר מדי מודגשת לטעמי. אם אצטרף לבחור, אעדיף את גרסת BBX המקורית.
על כל פנים, מדובר על MALTERNATIVE (כלומר תחליף ויסקי) ראוי ביותר, וכמובן, לא ללגימה יום יומית. כשבא לגוון, יש על מה לדבר.
דייויד ציבל עובד על גרסא נוספת של התזקיק הזה, עם משחק חבית טיפה אחר למיטב הבנתי, יהיה שווה לעקוב אחרי הפרק השלישי בסאגת תזקיק האמבר אייל. מעניין!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *